.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیان موفقیت های دولت دهم توسط رئیس جمهور در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن

رئیس جمهور گفت که به بیش از 40 میلیون ایرانی سهام عدالت واگذار شده و 5 میلیون دیگر در دست شناسایی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس‌، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب گفت: در بخش علمی امروز شاهد یک نشاط و جهش علمی در کشور هستیم.



وی ادامه داد: قبل از انقلاب سالانه حداکثر 300 مقاله علمی داشتیم که در طول 5 سال برنامه چهارم تعداد مقالات علمی ثبت شده در مراجع جهانی از مرز 34 هزار و 800 مقاله عبور کرده است.



احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز در علوم پیشرفته صاحب حرف هستیم، خاطرنشان کرد: در نانوتکنولوژی 6 سال قبل رتبه 37 جهان و 6 منطقه بودیم که امروز رتبه 12 در جهان و اول منطقه هستیم.



وی ادامه داد: در بحث بیوتکنولوژی از رتبه 33 جهان به رتبه 14 رسیده‌ایم که در منطقه نیز رتبه اول را داریم.



رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از داروهای پیچیده و نوترکیب را ساخته و صادر می‌کنیم، اظهار داشت: ظرف سه چهار سال آینده رتبه علمی کشور که در این بخش که عرض کردم به رتبه 5 یا 6 دنیا ارتقا خواهد یافت.



احمدی‌نژاد پیشرفت‌های کشورمان در زمینه علوم فضایی، ساخت ماهواره و پزشکی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز ساخت ماهواره، ماهواره‌بر برای ارتفاعات مختلف، سکوی پرتاب و ایستگاه‌های کنترل زمینی در کشور بومی شده است.



وی همچنین درباره پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نوید علم و صنعت یادآور شد: این ماهواره اولین تصاویر شفاف از مراکز مهم جهان را مخابره کرد و الان در اختیار ما قرار دارد.



رئیس جمهور با اشاره به اینکه ظرف چند سال آینده ماهواره ملت ایران در مدار 36 هزار کیلومتر از کره زمین قرار خواهد گرفت، گفت: در بحث هسته‌ای جهان شاهد بود که مستکبران همه فشارها را وارد کرد تا ملت ایران هسته‌ای نشود اما امروز ملت ایران هسته‌ای شده و بخش مهمی از نیازهایش را خودش تامین می‌کند و در آینده نزدیک همه نیازهای ملت ایران توسط دانشمندان ایرانی تامین خواهد شد.





احمدی‌نژاد خبر داد: ظرف چند روز آینده دنیا شاهد افتتاح چند دستاورد بزرگ در عرصه هسته‌ای خواهد بود.



وی درباره واگذاری سهام عدالت ابراز داشت: به بیش از 40 میلیون ایرانی سهام عدالت واگذار شده و 5 میلیون دیگر در دست شناسایی هستند.



رئیس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: اجرای طرح عظیم هدفمندسازی یارانه‌ها از دیگر دستاوردهایی است که حرکت ملت ایران را به سمت شکوفایی و عدالت مضاعف کرد و به دنبال آن ظرف یک سال فقط در مصرف بنزین بیش از 15 میلیارد ریال صرفه‌جویی و در کیسه ملت ایران و برای ساختن ایران قرار گرفت.



احمدی‌نژاد کاهش فاصله طبقاتی را از جمله دستاوردهای هدفمند سازی یارانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در همین یک سال ضریب جینی از 0.4 به 0.37 کاهش یافته که در طول یک سال کار بزرگی است.



وی با بیان اینکه تا پارسال وارد کننده بنزین بودیم اما امروز جزء صادرکنندگان اصلی بنزین، گازوئیل و فرآورده‌ها در جهان هستیم، تصریح کرد: در صادرات غیرنفتی که نشاندهنده فعالیت اقتصاد و تولید کشور است، یک معجزه اتفاق افتاده است.



" تا قبل از انقلاب سالانه نیم میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که در سال 83 به 7.5 میلیارد دلار رسید و در 10 ماه امسال از مرز 35 میلیارد دلار گذشته و تا پایان سال از مرز 43 میلیون دلار خواهد گذشت و این در حالی است که واردات کنترل شده و طی 10ماهه واردات کشور با 5 درصد کاهش مواجه بوده است".


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.